Per Egil Moseng
Per Egil Moseng kommer sist fra stillingen som Adm. Dir. i Siv. ing. Trond Thorvaldsen AS, men har hatt flere ledende stillinger i både byggebransjen og IKT-bransjen.
Per Egil har lang erfaring og spesiell kompetanse/erfaring innen ledelse, styring av prosjekter, salg, forhandlinger, IKT, samhandling, endringsledelse, personal-/ organisasjonsutvikling og styrearbeid.
PROSJEKTLEDELSE

ORGANISASJON
-
Gjennomføre Prosjektmøter, brukermøter, særmøter
-
Gjennomføre korrespondanse
-
Bistå ved kontrahering av arkitekt og rådgivere
-
Utarbeide styrings- og rapporteringssystemer
-
For offentlige prosjekter – utlyse på Doffin samt sikre at krav til anskaffelse blir overholdt
-
Utarbeide PA-bok
ØKONOMI
-
Budsjett/-økonomioppfølging av Prosjektkostnad med månedsrapportering
-
Behandling av tilbud, endringer og krav
-
Fakturakontroll
FREMDRIFT
-
Utarbeide og følge opp overordnet fremdriftsplan
-
Ta aksjon ved vesentlig avvik
KVALITET
-
Utarbeide Kvalitetsplan for prosjektet (prosjektering og utførelse)
-
Påse bidrag fra de øvrige aktører
-
Overordnet oppfølging og kontroll av kvalitet
SHA/HMS
Dersom PL-oppdraget omfatter KP (SHA-koordinator for prosjekteringsfasen):
-
Utarbeide SHA-plan
-
Foreta usikkerhetsanalyse